Privacybeleid

  1. Veiligheid en Privacy
  2. Cookie Statement

Veiligheid en Privacy

We snappen dat jouw persoonsgegevens en foto’s zeer persoonlijk zijn. Daarom nemen we veiligheid en privacy dan ook enorm serieus. Hieronder geven we aan welke gegevens we opslaan en waarom. Daarnaast kan je lezen hoe je jouw opgeslagen gegevens kunt beheren.

Registreren

Voor- en achternaam: Die slaan we op omdat we moeten weten voor wie een bestelling is.

Email: We sturen facturen, herinneringsmailtjes, tips en tricks en aanbiedingen naar je op.

Wachtwoord: Hiervan slaan we alleen een versleutelde versie op. Dit gebruiken we om er zeker van te zijn dat alleen jij bij jouw gegevens kan.

Akkoord met onze voorwaarden: Dit slaan we op om te kunnen bewijzen dat je onze voorwaarden hebt gelezen en hier akkoord mee bent.

Gekozen frequentie en pakket: Dit slaan we op om te weten welk product je bij ons afneemt.

Postcode, huisnummer en toevoeging: Deze gebruiken we voor het verzenden van je bestelling.

Telefoonnummer: We nemen alleen contact met je op bij vragen over je bestelling.

Cadeaucode: Die slaan we op om te controleren hoeveel korting je moet krijgen en wie al een code heeft gebruikt.

IP-adres: We slaan je IP-adres op voor het beveiligen van onze omgeving.

Betaling

Betaalgegevens worden ingevuld binnen de beveiligde betalingsomgeving van onze partner Adyen. Bij het afgeven van een SEPA incasso via bijvoorbeeld iDeal slaan we jouw gegevens op om de maandelijkse betaling te kunnen afschrijven. Bij een creditcard betaling slaat Adyen deze gegevens op en zij voeren de betaling uit. Adyen vertelt ons dan of deze gelukt is of niet.

Afdrukken

Wat zou een foto afdrukservice zijn zonder het afdrukken. Uiteraard maken we gebruik van jouw foto’s om deze af te drukken. Onze foto-expert optimaliseert de foto’s en stopt ze netjes in een envelop. Daarnaast analyseren we de afgedrukte foto’s om de kwaliteit te garanderen.

Retourneren en Klantenservice

We helpen je graag bij vragen of klachten over je bestelling. Hiervoor slaan we de communicatie die je met ons hebt op. Wel zo handig als we niet steeds alles opnieuw moeten vragen of als een andere collega je helpt. Daarnaast analyseren we onze klantcontacten om onze service elke dag weer iets te verbeteren.

Klanttevredenheidsonderzoek

We willen de best mogelijke service bieden. Hiervoor willen we graag weten wat jouw ervaring met klikkie is. We sturen daarom klanttevredenheidsonderzoeken en verzoeken tot het schrijven van reviews. Daarnaast maken we gebruik van analytische cookies op de website om deze te kunnen optimaliseren. Denk hierbij aan welke pagina’s er vaak gelezen worden of wanneer mensen het niet meer snappen en weggaan.

Bezoek aan onze website

Als je verder surft op onze website of op een pakket klikt gebruiken we cookies en vergelijkbare technieken. Hierbij volgen wij en derden jouw internetgedrag op onze website. Met deze informatie tonen we advertenties op basis van jouw interesses. Meer informatie over cookies, zie de cookie statement

Klikkie profiel

Binnen jouw klikkie profiel kan je al jouw gegevens inzien. Daarnaast kan je deze laten aanpassen of verwijderen.

Nieuwsbrief en e-mail

Wij versturen onze emails via Mailchimp en Sendgrid. Je kan je voor deze emails uitschrijven via de email zelf.

Persoonlijk advies

Wanneer je inlogt binnen onze app en website herkennen we je als unieke bezoeker. Dit is net zo als wanneer je een buurtwinkel binnenstapt. Wij leren van jouw gedrag om te zien wat je graag doet of wat voor soort foto’s je graag afdrukt. Dit doen we om het afdrukken van foto’s zo eenvoudig mogelijk te maken.

Acties

Af en toe houden we acties of prijsvragen. Uiteraard moeten we weten wie er mee gedaan heeft om hem de prijs te sturen. Daarnaast vinden we het leuk om alle deelnemers te laten weten wie er gewonnen heeft.

Social Media

Je kan via bijvoorbeeld Google Photos inloggen bij klikkie. Wij kunnen dan bij jouw foto’s om deze te tonen binnen de app en je te helpen de juiste foto te vinden. We halen dan bijvoorbeeld al je bonnetjes of dezelfde soort foto’s weg om je te helpen een mooie foto te kiezen. Je kan altijd je account loskoppelen van Google Photos.

De klikkie app en web-app

Binnen de app kan je foto’s selecteren en bijsnijden. We houden bij welke foto je kiest en welke niet om vervolgens je te helpen met keuzes maken. Daarnaast slaan we op hoe je de foto uitgesneden wilt hebben en in welk formaat. Ook geven we je een ordernummer en een besteldatum. Hiermee kunnen we goed je bestelling bijhouden en zorgen dat deze bij jou wordt afgeleverd.

Wat moet er van de wetgeving?

De privacywetgeving geeft aan dat we moeten vertellen welke ‘juridische gronden’ we hebben voor het gebruiken van jouw gegevens. Jouw gegevens hebben we nodig vanwege contractuele afspraken tussen jou en klikkie. Denk hierbij aan jouw bestelling van foto’s of het opnieuw afdrukken van foto’s die kwijt zijn geraakt.

Dit is het geval bij:

  • Uitkiezen en afdrukken van foto’s
  • Bestellen en betalen
  • Retour zendingen
  • Contact met onze klantenservice
  • Zakelijke bestellingen

Jouw gegevens kunnen we ook gebruiken bij zogenaamd ‘gerechtvaardigd belang’. Dat wil zeggen dat wij al onze klanten de best mogelijke persoonlijke service willen geven. Hierbij respecteren we altijd jouw privacy.

Onder deze service valt:

  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Contact met onze klantenservice
  • Bezoek aan onze website
  • Account
  • Nieuwsbrief en andere e-mails
  • Persoonlijk advies
  • Acties
  • Social Media
  • Beveiliging
  • De klikkie app en web-app

Er zijn ook andere wettelijke verplichtingen waarvoor we jouw gegevens gebruiken. Denk hierbij aan vermoedens van fraude. Daarnaast heb je soms zelf toestemming gegeven voor het gebruik van je gegevens, bijvoorbeeld bij een aanmelding voor de nieuwsbrief of bij deelname aan een competitie. Dit houden we allemaal netjes bij.

Wie mag bij jouw gegevens?

Andere partijen dan klikkie krijgen alleen toegang tot jouw gegevens als dat noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Denk hierbij aan partijen zoals: bezorgpartners, printpartners, leveranciers, productondersteuning, betaalpartners en IT-dienstverleners. Uiteraard moet een printpartner toegang hebben tot jouw upgeloade foto’s om een order te verwerken. Daarnaast is het ook wel handig als de bezorgpartner weet bij welk adres hij jouw bestelling moet afleveren. Andere partijen zoals data management platforms, media- en advertenties bureaus en onderzoeksbureau komen in beeld als we persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties willen laten zien. En zoals eerder aangegeven moeten we klantgegevens delen met overheidsinstanties bij verdachte situaties.

De bovengenoemde partijen mogen deze toegang alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens klikkie. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Je leest hier meer over in ons cookie statement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

Waar staan deze gegevens?

Jouw gegevens worden in verschillende databases opgeslagen. Hierbij worden industriestandaard beveiligingsmaatregelen toegepast. Deze databases staan zoveel mogelijk opgeslagen binnen de Europese Unie. Af en toe kunnen gegevens in landen buiten de Europese Unie staan. We zorgen dan altijd dat jouw privacy passend beschermt is met bijvoorbeeld het Privacy Shield of standaard modelcontracten die voldoende bescherming geven.

Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

We bewaren jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Na die periode verwijderen we jouw data of zorgen we er voor dat de gegeven geanonimiseerd worden. Dit doen we omdat sommige data nodig is voor interne analyses en rapportages zoals financiële cijfers.

We houden hierbij de volgende termijnen aan:

Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.

Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.

Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.

Helaas is het nodig om gegevens voor fraude-voorkoming langer te bewaren.

Jouw gegevens, jouw rechten

Ondanks dat jouw gegevens bij ons staan blijf jij hierover de baas. Zo kan je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens. Daarnaast kan je jouw gegevens aanpassen, verwijderen of het gebruik beperken. Ga hiervoor naar jouw klikkie profiel of stuur ons een e-mail of brief. Op die manierkan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw.

Uitschrijven voor de nieuwsbrief kan je doen via jouw klikkie profiel. Ook kan je zelf beheren wat voor cookies wij opslaan.

We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.



Heb je vragen of klachten?

Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met de Data Protection Officer van klikkie.

Mailen: hallo@klikkie.nl

Schrijven: Weteringschans 165C,1017 XD Amsterdam, t.a.v. Data Protection Officer.

Bellen: 020-6611506

Wie is verantwoordelijk voor je gegevens?

Wij zijn Klikkie B.V. (KvK 68840853, BTW Nummer NL 8576 14289 B01)

Cookie Statement

Wij delen cookies uit wanneer je een website of app van ons bezoekt. Dankzij een cookie hoef je niet steeds dezelfde informatie in te vullen wanneer je van pagina naar pagina gaat. Daarnaast kunnen wij zien hoe je de site gebruikt en deze optimaliseren. We gebruiken ze ook voor marketingdoeleinden. We combineren deze cookies ook met javascript om bijvoorbeeld te onthouden welk pakket je gekozen hebt en deze alvast in te vullen als je je aankoop wil afronden.

Onze cookies zijn te verdelen in functionele cookies, analyserende cookies, marketing cookies.

Functionele cookies

Klikkie sessie: Hiermee weten wie je bent als je ons bezoekt.

Firebase Authentication: Hiermee houden we bij wie je bent als je ingelogd bent.

Cookiemelding: We moeten bijhouden of je de cookiemelding hebt gezien en geaccepteerd.

Taal: Hiermee houden we bij in welke taal je onze site wil bezoeken.

Package: De package is het gekozen pakket dat je wil kopen.

Reamaze: Dit is onze support software en gebruiken we om te weten wie er contact met ons opneemt bij vragen.

Analyserende Cookies

Hotjar: Met hotjar kunnen we enquêtes uitserveren daarnaast kunnen we bezoekersgedrag analyseren om onze ervaring te verbeteren.

Google analytics: Hiermee analyseren we hoe mensen over onze website bewegen en met wat voor apparaten.

Google Tag Manager: Dit gebruiken we om onze cookies en datapunten te managen.

Marketing cookies

Facebook: Wanneer je een aankoop doet via een Facebook advertentie willen we dit graag weten om te kunnen analyseren wat voor uiting wel werkt en welke niet.

Double click: Wanneer je op onze site bent geweest kunnen we via het double click netwerk je weer bereiken voor bijvoorbeeld een aanbieding.

Twitter: Onze Firebase authenticatie maakt gebruik van de twitter cookie.



Amsterdam, 17 mei 2018